livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Saturday, June 03, 2006

Avstand kan gi reorientering - men "hver glædesstund du har på jord, betales skal med sorg" ?



Nå letner det, har fått avstand til ting og tenker klarere...(??).

Tre dager i København, jobbrelatert men også sosialt. Rart hvordan det påvirker oss å få sånt påfyll selv om det er slitsomt også.

Sitatet i overskrifta er Bjørnsons i stykket "Maria Stuart" i 1865. Han gikk visst igjennom en vanskelig periode da...

Kreative prosesser er krevende men veldig fruktbare. Bare det å komme ut av vante rammer og snu litt opp ned på ting. På Erhvervsministeriets Mind.lab fikk vi utfolde oss kreativt (se lego-bildet). Minner om at de jeg jobber sammen med stort sett er 50 +. Råartig :-).
God tid til å oppleve København også, både for de shoppinggale og for oss som har en svakere utgave av akkurat det genet....har litt med innholdet i lommeboka å gjøre også.

Har opplevd ting som gjør at jeg grubler nå, derfor sitatet. Mer kryptisk kan det vel ikke bli. Av og til får man aha-opplevelser..

Nå er det pinse og været innbyr ikke til bål og grilling akkurat. Blir spekemat + + her hos meg. Voldsomt til omsorg fra mine nærmeste nå plutselig. Forsøker å være glad for det. Blir litt i villrede her også. Gruble, gruble...

Forsøker å lære meg å leve med mine ups and downs. Jeg er ihvertfall ikke flat (ha, ha). Men da må jeg jo også lære mine omgivelser det - ikke lett!

Ha ei riktig god pinse alle!
Klem fra Ingunn

2 Comments:

  • At 9:50 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hei, du! "hver glædesstund du har på jord, betales skal med sorg" - dette var min bestemors standarduttrykk de få gangene min mor eller jeg opplevde noe positivt i livet... Min mor svarte kontantat "Det er ikke noe problem, for kontoen for sorg og smerte er så full at jeg kan oppleve mye glede på jorden før den går i minus!"

     
  • At 11:59 AM, Blogger Ingunn said…

    Din mor var ei klok dame :-)

     

Post a Comment

<< Home