livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Friday, May 05, 2006

dagene blir så lange.....men nettene er lyse?

Hva skjer a? (Baghera: ingenting, Tingeling)
Er på aktiv sykmelding, men dagene blir liksom så lange likevel. En bølge av kjedsomhet har rammet meg. Blir fullstendig tiltaksløs - og det handler ikke bare om et brukket håndledd. Vet jo at det er hundrevis av ting jeg kunne funnet på (gitt at det ikke koster for mye da - eller krever begge hender).

Har masse bøker, bibliotek som nabo - like tiltaksløs. Kryssord - kjedelig. TV: kjedelig. Radio og musikk: går an, men blir tiltak det også.
Nydelig vær - tvang meg ut på en tur i går - 23 grader klokka 18.00...

La meg tidlig i går. Håper dette er forbigående - det blir jo nesten sånn at jeg gruer meg til å dra hjem.....Også det evindelige maset om hjelp til det praktiske (lufte hunder), det er så unødvendig og samtidig nødvendig.
Og så har jeg har lyst til å reise - bort, vekk fra det trasige. Jeg er jo impulsiv, så hvem vet etter den 12. ..... (lønningsdag - og lønna er vel allerede brukt opp når jeg ser på regningsbunken..). Men jeg er litt som haren....hvis dere kjenner den historien. Det straffer seg jo.

Det positive da: Har på meg skjørt i en størrelse ned i dag !(Strevsomt å lage mat med ei hånd sjø :-) ). Skal belønne meg selv med ei flaske god men rimelig rødvin - gi gjerne tips før 15.00 i dag! Og så skal jeg gå meg en tur på biblioteket i dag eller i morra formiddag. (gjerne boktips også takk! - ikke tung skjønnlitteratur).

Har så lyst til å kjøpe sommerblomster nå, men pengboka er tom. Men: Jeg så et fint felt med hvitveis i går!

Det går nok over, alle er vi vel litt nedstemte av og til. Men det gjelder å være bevisst på det og ta tak i det før det går for langt, ihvertfall for meg.

Så er det ei uke til stor begivenhet da: 7 - 8 damer (+ en mann eller to) samles i stiftsstaden for å kose seg og mimre litt - og kanskje ta den helt ut - hvis det er utepilsvær og sommertemp?? Det gleder jeg meg ihvertfall til :-) . Fikk en telefon fra Anniken i dag, det er åpent for publikum på kunstseansen hun skal ha. Det er på Kunstakademiet i Innherredsveien klokka 12.00. Ellers møtes vi som skal gå til Stolt utenfor Stiftsgården klokka 14.30 - det er en veldig fin tur langs Hospitalsløkkan (er det drittvær tar vi buss) .

Sjekk denne: http://www.thebards.net/music/lyrics/Always_Look_Bright_Side_Life.shtml

Den redda dagen min nå :-)

God helg!

1 Comments:

  • At 1:15 PM, Blogger Berit said…

    hei du.
    Hva me då prøve sudoku? Kjempemorsomt og utfordrende. Begynn med en enkel, så utvide du etterhvert. Startsiden.no har super sudoku i alle vanskelighetsgrader.Har forslag om en bokserie som heter Sønnavind (du kan låne den av meg). Lett, men kjempespennende og engasjerende. Handler om fattiglivet hos fabrikkarbeiderne ved akerselva. Super sommerlesning. Arsenikktårnet av Ragde ble liggende.Ellers kan jeg anbefale ei bok som jeg ikke husker tittelen på. Det var noe "ved bassengkanten". Den handler om folkemordet i Rwanda.(hutuer og tutsier) Ikke tung i det hele tatt, skikkelig engasjerende og spennende....og selvfølgelig trist.

    Torill og jeg kommer vel med buss på fredag og blir med til Stolt.
    Da drar vi på hytta i finværet. Ha ei flott helg

     

Post a Comment

<< Home