livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Tuesday, May 16, 2006

en liten tur nede for teling - men lenge leve tradisjonene :-)

Natta var et smertehelvete, så hørte etter fastlegen og ringt ortopeden klokka 9. Fikk komme ned og inn med en gang. Av med gipsen og ut med metallpinnene som det var stygg materie og betent rundt - ikke rart det har vært vondt..
Vel renset og fikset og så har jeg fått ny rød gips og 20 paralgin forte, neste er "hvordan klare å ordne det praktiske nå da" - jeg mitt fjols!

Jeg har to jenter som er veldig opptatt av at ting skal være som før på høytidsdager. Vi har tradisjon for å se på barnetoget her på Kolstad, og så ha lunsj her vi fire mens vi gløtter litt på tvn. Maten MÅ bestå av aspic (hjemmelaget), røkt laks, roastbiff , eggerøre + tilbehør. Og så må vi ha sjokoladekake og gulrotkake. Ungene har skjønt tegninga, så de tar sin tørn med forberedelsene nå i kveld.

Jeg har vært i horisontal sofaposisjon store deler av dagen, noe påvirket av utmattethet pga lite søvn + smertestillende, men nå er formen stigende.

Været er meldt ikke så verst, så da tar vi en tur til byen og ser på folketoget før vi møter slekta på ettermiddagen hos min kjære tante og onkel. En av to faste anledninger i året jeg møter slekta mi med søskenbarn og det hele (den andre er 1. juledag). Ære være tantemor som orger dette hvert år! - vi er ikke så mye slekt igjen på min side, så det hjelper med søskenbarntreff + store og små barn. Så vil time show om jeg klarer å få med meg begge mine, det er ingen selvfølge, desverre av årsaker jeg har vært innom tidligere.

Nå har jeg fått beskjed av sykehuset om å ta det helt med ro, skal til kontroll igjen tirsdag. Dette ble mer skitt enn nødvendig.....jeg prøver å lære av dette, ikke være så forbaska hovmodig. Det er modig å vise svakhet. Svakhet og styrke følger hinannen har jeg lært nå. Men blir så lei av å mase om praktisk hjelp...

Nå skal jeg ta litt tankefeltterapi og senke skuldrene. Får ta det som det kommer. Leve i nuet. Slutte å planlegge så forbasket mye. Men det er nok må-ting å a tak i...

Ønsker alle kjente og ukjente en god kveld og en brukbar morradag.

Ingunn

De

2 Comments:

  • At 3:26 PM, Blogger Betty Boom said…

    Å være sterk!
    Å være sterk er ikke
    -å løpe raskest
    -å hoppe lengst eller løfte
    tyngst.
    Å være sterk er ikke
    -alltid å vinne
    -alltid å ha rett eller
    alltid å vite best.

    Å være sterk er å
    -se lyset når det er som mørkest
    -slåss for noe man tror på
    selv om man ikke har
    flere krefter igjen
    -se sannheten i øynene
    selv om den er hard….

    Hurra eller noe sånt. Betty

     
  • At 5:43 AM, Blogger Ingunn said…

    Takk Betty....jeg har mye å lære.

     

Post a Comment

<< Home