livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Sunday, April 23, 2006

“A positive attitude may not solve all your problems, but annoy enough people to make it worth the effort”

Du sier mye rett for meg også i det siste innlegget ditt Betty:

-"holde fokus på det en holder på med. Gjøre ferdig en ting om gangen"

-"Etablere nye vaner for å bli helere"

Det er det jeg innbiller meg at jeg arbeider mot også. Men det er forstyrrende elementer, da.
Du skriver så vakkert om at det er hjemmebanen som egentlig teller, jeg føler meg veldig mislykket der. I hvertfall henter jeg lite krefter her nå. Jeg må snu det men hvordan? Jeg er usigelig glad i barna mine og de gir meg kjempemye, men hva med de andre helvetes demonene da, Jeg tenker hele tiden at jeg må trene meg opp, skaffe meg krefter for å sloss. Men det er da ikke sånn livet skal være? Skal alt handle om å sloss? Jeg hører radio nå, Stein Ove Berg - det er påfyll:........Lær meg å kjenne dine veier, og gå dem trøstig skritt for skritt.........

Jeg er for sårbar, (its a matter of dispositions) - det er ikke greit hverken på hjemmebane eller andre signifikante baner i livet.

Sorry dette ble en dårlig start på søndagen - kirkeklokkene glamrer, Mari sover, vi skal hjelpes ad med å shine og bone et soverom. Høyrehånda funker, så da så.





“I am still determined to be cheerful and happy, in whatever situation I may be; for I have also learned from experience that the greater part of happiness or misery depends upon our dispositions and not upon our circumstances”
Martha Washington

3 Comments:

  • At 7:45 PM, Blogger Betty Boom said…

    Kjære Ingunn.

    Jeg tenker på deg og det du skriver og jeg gjenkjenner din smerte.

    Jeg er knall god på å undervise i hjemmebane prosjekter. Jeg har gjort det i mange år. Seigmann. Trapp. Få orden på det nære.

    Kanksje vi skal ta oss en runde. Kanksje skal det være i helgen vår eller et kusr i kommunen.

    Jeg har mye å levere, men trenger tiden i familien nå som jeg er i rekrhaering.

    Du har vært en tapper kvinne i ditt eget liv, men du må tøre å puste inn din svære.Det er mye god energi rundt deg, men du må stole på den

    Love, Betty

     
  • At 9:51 PM, Blogger Ingunn said…

    gi beskjed når du har overskudd til å levere, vi kan funne på mye,
    'få orden på det nære ja, seigmann
    Fint Betty

     
  • At 10:17 AM, Blogger Betty Boom said…

    yes

    Ha en god dag

    Betty

     

Post a Comment

<< Home