livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Wednesday, April 26, 2006

Følelser de e fali det!

Var på møte på jobb i dag. Kollega hadde tatt kontakt med sjefen, og så med fastlegen, for etter Røros har jeg vært for oppstemt. Gikk rett på ungdomsundersøkelsen og det innebar jo 150% jobbing en periode, deretter suksess. Jeg var for happy...
Det har falt noen tungt for brystet....Kollega mener dette innebærer fare for ny sykmelding ( nå er jeg jo sykmeldt på grunn av brukket håndledd da...). Men dette smaker av noe surt...

Fikk beklagelse for at de har gått til fastlegen uten å ha tatt opp dette med meg først. Fastlegen har vært ryddig. Svak sjef som delegerer dette til kollega som er kjent for et meget systematisk liv uten noen som helst bølgedaler.....kollega som ikke er overordnet..

Ble mildt sagt sjokkert, det er vel ikke overstadighet jeg er mest kjent for blant dere som kjenner meg - her ligger det noe annet under. Noen unner meg ikke dette. Uansett: Jeg nekter å gå på akkord med det som er meg - jeg er ikke flat, men har ups and downs uten at jeg godtar at dette skal sykeliggjøres!

Trist hilsen fra Ingunn

2 Comments:

  • At 4:18 PM, Blogger Berit said…

    Dette blir bare verre og verre, nå snakker jeg om din situasjon ja.(selv om jeg nesten blir gal av fingeren min) Her er det trådd alvorlig langt over grenser, og dette må du uansett årsak ikke finne deg i! Jeg er mildt sagt sjokkert. Spørs om hvor mye det koster for deg å mobilisere, men jeg støtter deg alt jeg kan.Åsså var det denne janteloven da...

     
  • At 8:46 PM, Blogger Ingunn said…

    Dette skrev jeg i mail i dag etter møtet _lurt eller ikke lurt, jeg vil bli frisk!

    Jeg har brukt ettermiddagen til å tenke. Hører du sier du vil ha samtale Arme - og ikke det skriftlige, men så tilgjengelig er du ikke, så jeg skriver.
    Jeg forstår Randis mandat ut fra min sykdomshistorie, men ditt mandat Randi utøver du etter ditt skjønn, det er du som definerer virkeligheten her. Skulle gjerne likt å visst om hele staben har hatt det inntrykket du hevder å ha, at jeg har tatt av iflg oppstemthet. Og du kjenner meg ikke godt.

    Jeg hadde riktig nok en opptur i forbindelse med arbeidet med ungdomsundersøkelsen, det er bakgrunnsfaget mitt og dermed ikke så underlig. I en lærende virksomhet prøver vi å gjøre hverandre gode, vi hadde for høy temperatur i denne fasen, det er jeg enig i, men jeg syns det var en god prosess. For meg håpet jeg at dette også kunne gi ringvirkninger til øvrig arbeid. Er det ikke lov å lykkes hos oss? Og glede seg over det??

    Dette vil jeg også ta opp i evalueringsgruppa etter u.und.

    Jeg har fått tilbakemeldinger på at arbeidsinnsatsen min har vært god siden Røros. Når dere ikke velger å gjøre dere kjent med min bakgrunn, gjør det også at den "synsingen" som nå kommer fram, så godt ment det nå måtte være, skjer på svakt grunnlag. Arne passer på å bemerke "mappa mi". Ja - og hva er bakgrunn for innholdet i den da?
    Jeg har da en fortid før det også - teller ikke det??

    Jeg syns det ligger en unnfallenhet i dette som jeg ikke helt får tak på - det skaper usikkerhet hos meg. Jeg syns møtet i dag ga flere spørsmål enn svar for min del, når det gjelder hensikt og formål. Ønsker at Randi løses fra sitt mandat og at evt. bedriftshelsetjenesten kobles inn i stedet. Dette også i forhold til at vi jobber så tett som vi gjør. Dette er ikke heldig for arbeidsmiljøet.

    Klandrer ikke deg Randi, du har fått en for vanskelig oppgave.

     

Post a Comment

<< Home