livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Tuesday, April 25, 2006

A positive attitude my ass..

Var på jobb i går med gipset venstrehånd, fordi fastlegen anbefalte aktiv sykmelding. Det falt enkelte tungt for brystet. "Koffor e du på jobb når du e sykmeldt?"

Damned if I do and damned if i do`nt.

Aktiv sykmelding skal ikke være ordinært arbeid, dermed havner jeg i ei kattepine fordi det finnes ikke arbeid hos oss som man ikke kan definere som "ordinært arbeid" og trygdekontoret har blitt så strenge fordi ordningen er blitt misbrukt. Skjønner det, men for meg kommer dette i konflikt med inkluderende arbeidsliv. Jeg risikerer rett og slett å bli mye dårligere helhetlig fordi jeg mister innhold og struktur i dagen.

Vel. har vært på kontroll og røntgen på sykehuset i dag og det er forandringer i bruddstedet, så fikk beskjed om å holde meg helt i ro og så ny kontroll om ei uke. Var til traumeleder som sa det var på grensa til ny operasjon - helv...!!!
Så det er jo bare å holde seg hjemme denne uka lell.

Var innom fastlegen for å få noen smertestillende, da får jeg vite at arbeidsplassen min har vært i kontakt med ham om dette! Altså min sykdomssituasjon. Dette gjør de bak ryggen min! Mulig jeg er ekstra sårbar nå, men dette gjør meg piss forbanna. Jeg var på jobb i hele går og har vært tilgjengelig på telefon hele tida - da syns jeg dette er å gå over streken! Jeg føler meg ikke akkurat ønsket og en man har tillit til! Det er da for helvete venstrehanda som er ødelagt, ikke topplokket!

Akkurat nå har jegt mest lyst til å bruke tida til å skrive illsinte leserinnlegg! (Om andre ting enn herre da....men har mye jeg kunne sagt om Trondheim kommune og ja...).

Ta dæ sammen da Ingunn!! Ja, men kor ska æ kanaliser sinnet mitt da!! Æ like itj å bli umyndiggjort!!

2 Comments:

  • At 2:45 PM, Blogger Berit said…

    Du, den der sjefen virker ikke helt på nett. Høres temmelig uvanlig ut i offentlig sektor dette. Jaja,life is life. Håpe du klare hold hånda i ro så du ikke får komplikasjoner. No e vi forresten to, æ mosa en finger under et fryseskap i dag. Hele neglen vekk + bare blod resten.Må vel på røntgen og,jæ....vondt.

     
  • At 4:04 PM, Blogger Ingunn said…

    Stakkars Berit! Skal vi sutre sammmen ? :-)

     

Post a Comment

<< Home