livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Saturday, April 15, 2006

Da er det gjort - operasjonen i boks

I går formiddag ble jeg så frustrert over enda en utsettelse av operasjon, at jeg fikk snakke med legen. Fikk vite at de hadde en frist på seg til to uker etter bruddet - som skjedde 10. april, med operasjon. Ja, ja tenkte jeg - blir vel her til den 24. da, for nå ryr alle skadde påsketurister inn. Håndbrudd er nemlig lavest prioritert. Vel, jeg slo meg til ro - og entret det eneste evenementet på sykehuset langfredag - langfredagsgudstjeneste. Har jeg aldri vært på før. Dystert. Tomme lysesstaker skulle betone dysterheten, og presten leste fra Markusev., om Jesu siste timer.
men interessant. 5 personer med presten.

Så midt under prekenen kommer en sykepleier og henter meg - jeg skal opreres med en gang, fikk smette imellom. Ble gjort sent på kvelden og gikk fint, men dagen i dag har vært fæl. Har reagert på narkosen og morfinen og ligget å kastet opp fram til nå i ettermiddag.
men etter en kopp buljong nå har formen rettet seg sakte men sikkert.

Det ryr inn ja, vi er fire på rommet og jeg lurer på når jeg blir skrevet ut...ikke enkelt å greie seg aleine med ei hånd, trening, trening, trening. Skal ha gipsen i 6 uker, men håper jeg kan jobbe litt for det. Skriver jo med en finger ser dere, og hodet er like tullerusk som vanlig :-)

Nå skal jeg prøve å få inn dagsrevyen på pc-en.

Vi - jeg og ungene - har utsatt påskeaften med lammelår og spill til jeg kommer hjem.

Ingunn, st.olav a5, 1504 18.55

2 Comments:

  • At 3:53 PM, Blogger Berit said…

    Hei og hå, Ingunn. Så flott at det endelig ble operasjon!!!!Håper det gror fint etterhvert, og at du ikke får mer problemer nå. Tvitvi! En påskeaften kan alltids utsettes vettu. Nå har jeg kommet hjem fra påskas siste hyttetur, og skal bare drive slaraffenliv. Si fra hvis du vil ha besøk, enten på sykehuset eller hjemme. Jeg vet jo ikke helt hvordan besøksformen din er for tida. Gi meg et signal da, hvis det er aktuelt. Jeg har ei flaske påskerødvin til deg. God bedringklem fra Berit

     
  • At 4:28 PM, Blogger Ingunn said…

    Tar permisjon fra imorgen ettermiddagtil tirsda morgen, er ikke uskrivet kom innom for besøk og rødvin når du har anledning du!
    Kjeder meg her jeg sitter nå.du kan ringe på fasttlf 73863318 her på sykehuset
    Bare ko når du vil! blir kjempeglad for besøk

     

Post a Comment

<< Home