livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Thursday, April 13, 2006

Så ble det påskelosji uten kost...

Ja nå harjeg vært innlagt her på A5 siden tirsdag formiddag, fordi de må operere hånda mi. Jominnsann! Så enkelt var det ikke. Jeg ble satt på fasting, så da jeg hadde fastet til rundt midnatt ble jeg strøket pga akuttoperasjoner. Fikk ikke reise hjem, to brødskiver klokka 01.00, så ny faste i tilfelle operasjon onsdag morgen/formiddag. Ja,ja tenkte jeg. Ikke akkurat den påska jeg hadde tenkt nei - kanskje en liten fastekur er bra?.

Nå er det skjærtorsdag klokka er14.00. Jeg faster og er satt opp for operasjon i kveld (hvis det ikke skjer noe - f.eks går lårhalsbrudd foran meg i køen). Sykehus er jo kjedelig, men jeg er jo tross alt heldig som ikke har en alvorlig sykdom. Og de som jobber her er engler. Stort rom alene har jeg også, det er lite pasienter her i påska. HVIS det blir operasjon i kveld får jeg kanskje reise hjem i morra - den som lever får se. Ungene er hjemme og passer hundene, og Mari har pynta hus og vaska - og Lina har hjulpet til :-)- Jeg SKAL hjem til påskelam lørdagskvelden! Hvis ikke får vi utsette påskeaften! Fikk ikke kjøpt påskerødvin heller :-(...

Det er ikke alt man rår over nei; nå blir jeg tvunget til å sykmelde meg en stund. grrrrrrrrrr! Skal operere inn stålplater, og gruer meg litt til bedøvelsen går ut - får narkose. De beholder meg nok en stund etterpå.

Utrolig hvor fort man blir vant med å bruke ei hånd - men mye er vanskelig: kniv og gaffel, glidelåser osv..

Skal gå med gips i 6-7 uker, så det blir jo mesteparten av mai også. Håper mange kommer nå - æ treng hjælp :-) neida, bare tulla.

Vart itj nå skigåing nei, men du verden så mye jeg har fått lest (det var løgn), gått i aviser, for har så vondt. Forbaska pinex hjelper ikke!

Det er strålende sol her nå. Jeg har utsikt over hele byåsen, halve Ila og fosenalpene.

Solong - skal gi rapport hvis det blir operasjon!

ingunn, adresse st.olav, a5

Har fått koselig brev fra Titirat med bilde - blir så glad når jeg får brev :-)

Fått mange koselige hilsener på mail også. Fasttlf her er73863318. Pc-en går det egentlig ikke an å bruke her i den gamle høyblokka - men en sykepleier og jeg fant et trådløst nett (offentlig). Supert!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home