livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Sunday, March 12, 2006

Påfyll

Å herregud jeg er glad jeg ble med på damefest i går! Skikkelig påfyll (på flere måter.. :-)).
Tema var "Carpe diademet", og vertinnen Tonicova møtte oss i brokadekjole, diadem og med rosa campagne. Vi var 7 damer - jeg kjente kun en fra før, but no problem - for en livat gjeng! Her var det stort sett latter krydret med gode samtaler fra 20.00 - 02.30 - og så må jeg selvfølgelig våkne klokka halvåtte likevel....men pytt, pytt
Her var intet knussel - 5-retters ble servert, jeg nevner i rekkefølge: lam a la Provence m. artisjokkhjerte, spinatsuppe, ovnsstekt laks med tilbehør, ulike delikate oster, multekrem. Alt med følge av dertilhørende godt i glass (ene). Det e så artig å bli kjent med nye flotte damer! Stort sett gamle kolleger av hun kollegaen som inviterte meg med (barnehagestyrere), men så har noen havnet i litt andre retninger, - og noen sliter med helseplager (jfr Røros).

Jeg kjenner hvor livgivende det er med sosial kontakt, jeg som har altfor lett for å isolere meg utenom arbeidstida - var på nære nippet i går også.

Vel, var jo lønningsdag på fredag, så da kjøpte jeg meg husvask :-) - Mari! Herlig! Nok å gjøre uansett med hundene nå. Vi har ihvertfall gått tur til Granåsen og tilbake i dag, så nå ligger de på stuegulvet der sola varmer gjennom vinduet. Rimelig kaldt ennå - -12, men sola varmer ja! Kan snart sitte ute på verandaen her nå. Ha plukket noen kvister (leiligheten er jo nesten ribbet for levende planter etter Røros-oppholdet, "mamma du sa da ikke noe om at jeg skulle vanne blomster...").

Blir nok ei arbeidsøkt nå i ettermiddag, deadline nærmer seg...og laaang dag i morra. Kjenner litt på ansvar, hever skuldrene litt (mye)...håper jeg får sove i natt ihvertfall.

Mari har meldt sin ankomst for kjøttkak i kveldinga. Blir trivelig det.

Det er rart - jeg kjenner på at jeg ikke syns det er ok å være alene for lenge av gangen nå. Klok av skade?

Å farsken æ glæmt at æ har gang/og kjellervask i helga - skulle jeg gjort på fredag. Nabokona i 70-årsalderen er ikke nådig hvis ikke sånne plikter overholdes - da får jeg en svart ring rundt ukenummeret jeg skulle vasket på - til spott og spe! Nei, stakkar - hun har jo slikt å gjøre og er da egentlig trivelig sjø.

Always look at the bright side of Life.....itj så ænkelt bestandig, nei!

En oppløftet (oppfylt) hilsen fra Ingunn

0 Comments:

Post a Comment

<< Home