livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Wednesday, February 22, 2006

Stille før stormen?

Ja, onsdag ja. 22.02 har det blitt.
Mari har overnattet, jeg har satt på døgnmåling av blodtrykk (jævlig men forhåpentligvis nyttig). Rolig dag, ble ikke med gruppa på tur. Delvis pga av apparaturet, delvis pga Mari, men antakelig mest fordi jeg ikke har lyst. Jeg får klaustrofobiske tendenser av å ikke kunne dra hjem når JEG vil....(Bør vel jobbe med detta).
Godt for Mari å få være her litt til, hun har slappet av og ble faktisk med i bassenget kl.6 i morges! Har også vært med til lunsj. Men også godt nå å ha resten av tida aleine. I kveld rykket det i ut-på-byen-muskelen. Ganske idiotisk med de remediene jeg har festet på kroppen. Men vi ska få i dag i mårå, og da blir det minst to andre damer med:-). Artig å se på folkelivet, og så får vi se hva det blir til... Har istedet spilt selbuwist med gjengen, tapte selvfølgelig....godt jeg ikke har så stort konkurranseinstinkt som visse andre :-).
Guttene har mast i ei uke om å få lage klubb og fikk tilslutt ja av kokken (det verste jeg vet forøvrig). Tok en titt inn for å se gutta i arbeid med potetskrelling, men hva ser jeg : 5 damer disker opp med matlaginga mens gutta sitter fornøyd og ser på. De ble vel servert også. Noen damer er seg selv lik! Hvor tar vi det fra? Det er jo ikke langt unna caset i Forum-teater - når gutta kommer stopper samtalen mellom damene og gutta får all fokus (sick). De er da trivelige, men dette er et så typisk mønster at jeg blir litt oppgitt....Det skulle vært en jevnere kjønnsfordeling ja. Restauratøren vår E. hadde sørget for at kjøkkenet hadde tilberedt en lekker kake til bursdagsbarnene, sunnmøringen og berkåkingen. Her viser vi hverandre omsorg, det er helt sikkert.
Under kveldsmaten ble det diskusjon om tannhelse og at det at dette ikke ligger under det øvrige hjelpeapparatet fører til dårligere tannhelse hos folk av flere årsaker. Frogner mener dette er en prioriteringssak. Da tenner jeg, hvor svart-hvitt går det an å tenke? Det er da søtten meg ikke alle som har MULIGHETEN til å prioritere. Du kan ikke prioritere blant penger du ikke har! Samtidig er det selvfølgelig mange grunner til at mange ikke går jevnlig nok til tannlegen - tannlegeskrekk blandet med dårlig økonomi gir dårlige odds! Dette gjelder ikke minst unge mennesker uten inntekt. Vel nok om det nå.
Vi begynner å kjenne på at det går mot slutten, mange fÅr hit pårørende i morra som skal være her hele helgen. Jeg har i hvertfall tenkt meg en tur på byen, så får vi se hva som skjer :-)

Ingunn

1 Comments:

  • At 4:54 PM, Blogger Betty Boom said…

    Hallo Ingunn. Vedr. tannkege. Ja, det er dyrt å være fattig. Det samler seg opp og blir for dyrt å gå i gang med kontra andre nødvendige ting. Livserfaring gir kunnskap, Ingunn. Fam. Johnsen er kastet ut av bassenget. De hadde helt rett, men de behøver ikke å være så jævla sure. Sikkert sånne traktor lesper. De vil ikke ha menn og barn der, sa Frogner. Det var bare rehab. folk som hadde lov denne timen. Gutta sitter klar i badstuen og skal ta "bomben" i bassenget kl: 18.

     

Post a Comment

<< Home