livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Sunday, March 05, 2006

det e itjnå som kjæm tå sæ sjøl

Søndag, klokka 0945
Ja, første arbeidsuka er over. Har vært utrolig sliten - og hatt litt nedtur, men har stort sett gledd meg til å gå på jobb lell. Kjempegod mottakelse av kolleger, komplimenter for at jeg ser "godt ut" - frisk og opplagt. Det hjelper det! Viktigere enn jeg trodde! Herregud - jeg trenger mere ros!! Det tror jeg vi trenger alle og en - husk det!!

Så har jeg en jobboppgave som jeg gled-gruer meg til. Vi er ferdig med en stor ungdomsundersøkelse for Trondheim. Resultatene skal legges fram for 350 personer i NOVA kino 23. mars - gudbedremeg....., tror ikke jeg har snakket til så mange mennesker før, og det er et spenn fra 6.klassinger til forskningsmiljøet..Nå surrer det i hodet mitt stort sett hele døgnet ja,

Mestringsforventning: tiltro til egen evne til å gjennomføre en handling, jo mer mestringsforventnning jo mer utholdende innsats (Vegard)

- prøver å bruke avspenningsteknikker hver dag - rolig musikk i en halvtime fra 17. - 18. , ligger på sofan og prøver å få til flytsonen (får det ikke helt til, nei), sper på med tankefelt-terapi.
Samtidig er dette skjerpende og gøy også - dette er jo fagområdet mitt :-). Trondheim har et Ungdommens bystyre, og de skal få høre oss først nå på torsdag, Nok o en slags generalprøve - men sikkert et kritisk publikum. Nok om dette.

Ja, hundene da - dyrlegebesøk er igjen utsatt, fordi sjåføren (Martin) har fått influensa. Ser jo også at dette går bedre nå når jeg er hjemme og orker å gå skikkelige turer (men koster litt ja, etter en lang dag på jobb). Og så hjelper det på formen min. Har satt spinningsykkelen på stua nå og har akkurat syklet en halvtime (8,5 km) til P4. Jeg må få laget meg en skikkelig spinning-cd.

Lørdagen gjorde jeg lite annet enn lesing av aviser/fag, vasket litt klær og ut en liten tur. Så på barnedåp da...Skulle ta en halvtime avspenning i 16-tida. Dermed sovna jeg!? Våkna av at Lina ringte klokka halvåtte. Ja, ja - det var forsent til å kjøpe alkohol ihvertfall. Det ble hjemmelaga pizza, borettslaget og Tore på sporet sammen med Lina.
Tidlig våken i morres (7). Aviser og kaffe, sortering av regninger...
Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal invitere noen med på kino...gidder ikke "Gymnaslærer Pedersen" som man liksom MÅ se...

Det er sant det som Berit Waal sier, at Livet skriver i oss, skriver innover i kroppen og lagres i et skjult arkivsystem. I en krise brytes dette arkivsystemet opp og kommer til overflaten med gammel angst og smerte...Mestringsevnen lammes og stressreaksjoner låses fast.

DETTE ER DET JEG NEKTER Å GODTA SKAL STYRE MEG LENGER!

Men jeg er litt enten eller ja..., føler meg sterk i dag - men ka veit vi om morradagen..

Ingunn

0 Comments:

Post a Comment

<< Home