livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Wednesday, March 22, 2006

Varme, gode Eli har sendt meg dette:

Vil bare sende dette diktet av Dagny Tande Lid.

TRÅDER I EN VEV.

Mørke tråder ble slått inn
i et ungt og følsomt sinn.
Nå har trådene fått liv
i et større perspektiv.

Uten sorgens fargeklang
neppe noen lykkesang.
Hva var mine blomster blitt
mot en annen koloritt?

Skytler kommer,skytler går.
Veven har tatt mange år.
Fargene blir fler og fler.
Mønsteret vises mer og mer.

Skulle noe vært tatt bort?
Kanskje en kontur i sort?
Nei,min vev skal være slik.
Fargespillet gjør meg rik.

Fra Eli.

2 Comments:

  • At 5:42 PM, Blogger Betty Boom said…

    Kjære, kjære Ingunn.Jeg er så glad for at du har delt din historie med meg og jeg blir bare enda stoltere av å ha blitt kjent med deg. Jeg utdannet meg til barnevernspedagog i lag med mange suppehoder(mest kvinnfolk), som jeg aldri ville ha ansatt noen sted. 90% av BPD-studentene hadde mere enn nok å arbeide med sjøl. Det er utrolig at de ikke har lyttet til deg som mor. Det er utrolig at de ikke har gått inn i familien og bidratt med støtte. Så ender hele historien med at hun har et søvn syndrom. Selv uten at det var et syndrom er det et klart overgrep dere er utsatt for. De har skapt negative ringer i sjøen for dere, uten å etterpå ta ansvar for å rydde opp etter seg. Jeg er glad du har delt dette og du skal vær så god kvitte deg med skammen. Slik jeg ser deg, så er du en intelligent og god nok kvinne, som tar ansvar og viser omsorg for dine barn. En slik historie må være tung å bære på som mor. De har tråkket på deg. Men finn deg ikke i å ligge under deres skosåle. Som Holberg har opplevd: To menn sperret fortauet og sa:"vi går ikke av veien for en narr". Holberg svarte: "Men det gjør jeg". Han lettet på hatten, bukket og gikk rundt dem. Love, Betty

     
  • At 10:05 PM, Blogger Betty Boom said…

    Ingunn. Jeg har tenkt på forslaget om å være med i morgen når du skal presantere og vise MTG film. Jeg er ikke der ennå. Men takk for at du har ordnet det og lykke til.

    Vedr. rødvin. Jeg tror at de som fordøyer mest rødvin er sosialarbeidere, og kanskje særlig i barneversfagligarbeidsfelt. Rødvinsalkoholismen er særlig sprett blant kvinner i denne faggruppen, som Ragnhild nevnte på Røros.
    Kaste stein i glasshus?
    Betty

     

Post a Comment

<< Home