livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Friday, July 14, 2006

Tre uker til fri benyttelse....koss ska det gå?

Sommer-Trondheim 14. juli: 9 grader, kuling og regn :-). Trapper ned nå siste dagen før ferien, dårlig med motivasjon til de "store" tankesprangene i dag ja.

Glær mæ te tur te Prøysenland 20. juli - blir trivelig det, og så litt kultur attåt. Ellers blir det å finne på noe på hjemmebane. Ansvar for to hunder begrenser utfoldelsesmulighetene en del - kennel er hotellpris!

Så blir det å sørge for å få rikelig med påfyll for kropp og sjel de tre ukene, før en hektisk høst starter.

Har mange planer, men det gjenstår å se hva som blir gjennomført....

Har tenkt å ha rutine på dagene mine:

- Frokost på verandaen (det er da bare å kle på seg hvis været er surt :-) ), med kaffe og avis og radio.
- Formiddagstur i skogen med lodottene.
- Finne ut hva som "skjer" i byen - kanskje få med meg en utstilling eller en konsert, eller ganske enkelt nyte livet på en uteservering med et glass vin. Men det går jo an å krype sammen i sofakroken og kose seg også.
- God musikk må jeg ha - og så godt lesestoff - har bibliotek som nabo. - og filmer.
- Stemme gitaren, og klimpre til visebøkene mine og teste ut fløytene - det har jeg lyst til
- Så må jeg fylle de sosiale behovene mine da - noen pratekvelder, rødvins/hvitvins-kvelder - ut og se på folkelivet-kvelder håper jeg at det blir. Håper noen er hjemme, for av og til så må jeg dele på inntrykkene, de tyter ut her på bloggen da.....
- På kveldstid tar hundene på ny matmor med på luftetur. Utfordringen er å gjøre den så lang at det monner....
- Svømme: Ja forhåpentligvis blir det vær til å hoppe på sjøen noen dager, hvis ikke har jeg jo fremdeles en svømmehall i nærheten...
- Har planer om å male stueveggene mine - Lina vil hjelpe til
- Klare å ha god alenetid, trives i mitt eget selskap, det er hovedutfordringen jeg skal jobbe med i sommer.

Men tre uker går fort, så tenker jeg at nå er det litt sånn nå at jeg har problemer med å sitte når jeg sitter og gå når jeg går - tankene mine er langt ut på høsten allerede. Pokker og! Så vanskelig det er å klare å være her og nå!

Jeg har fått fint markblomsterkort fra Tone! Jeg blir så glad :-).
Og tror du ikke jeg fikk bursdagsgave fra Prøysenland - noen er ikke sanne!

Så har jeg åpen avtale om å treffe Wenche - det må vi få til snart!

25. august skal jeg drikke rødvin sammen med Berit og Toril - men det er jo lenge til , noen ting må planlegges i god tid :-)

Nå lukter det vafler her - ha en riktig god dag alle!

Ingunn

0 Comments:

Post a Comment

<< Home