livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Monday, April 03, 2006

Ny uke - den kloke mannen og hyggelig ettermiddag, med skumle planer ... :-)


Har vært hos den kloke mannen i dag. Han har ikke pc og ikke internett-tilgang. Vanligvis snakker vi - jeg får snakket ut - og han stiller gode , ofte provoserende spørsmål. Jeg trenger den kloke mannen.
I dag hadde jeg med meg utskrift av bloggen min - de siste 30 sidene...Det fikk han med seg som påskelektyre :-)...
Så får vi se over påske hva slags kommentarer jeg får......

Min svigerfar har vært på telefonen flere ganger i løpet av helga. Det ender i sinneutbrudd og store frustrasjoner hos meg, Han trår inn i mine sirkler!!
Jeg leter etter støtte, Martin forsvarer sin far (hadde vel ikke forventet annet). Men at de ikke forstår mine bekymringer for Lina er meg sprett ubegripelig!

Er det jeg som er urimelig - har min 18 år gamle datter som har alt for mye å stri med, godt av å bli dratt inn i denne prosessen??? Og det fordi min svigerfar vil ha oppreisning for sitt eget ego!! Har jeg ikke lov å være bekymret over mine egne reaksjoner og de konsekvensene jeg får av dette? Jeg tror faktisk mitt helbred er viktig også for mine barns liv ohg levned.
(Huff, der tok sinnet overhånd)

Vel, dagen har slett ikke vært så verst (fikk inn et lite forskudd), smalhansmåned dette (også). Så hadde jeg en koselig ettermiddag på Jordbærpikene sammen med Berit sånn rett etter jobb, ypperlig! Wok og vattn og kaffe :-) ..og masse god samtale.

Jeg er egentlig ikke langt nede nå, våren virker, jeg får lyst til å få noe til å gro.
Dette skal jeg ihvertfall gjøre:

  1. Hvitløk er sunt og vi bør øke inntaket (sies det). Jeg har fått råd om å sette hvtløk i en potte på kjøkkenbenken. Da vokser det raskt opp "gressløk" som smaker herlig: Mindre skarp enn vanlig gressløk. Kan brukes som vanlig gressløk, f.eks i cottage cheese sammen med litt kefir eller et par spiseskjeer yoghurt naturell. Godt på knekkebrød!
  2. Det du gjør er å plante feddene i en vanlig potte med blomsterjord (du kan bruke melkekartonger, tomme yoghurt/rømmebegre eleler lignende selvfølgelig - husk å lag hull i bunnen. La feddene stå tett, men ikke helt inntil hverandre. Sett dem med en butte enden ned og spisssen opp, sånn at spissen kommer et par cm under jordoverflaten
  3. Vann godt og trekk gjerne plast over potta til løken spirer. Denne gressløken steller seg selv - men den liker litt urtete innimellom (f.eks ryllik og salvie). Gjør du dette ca hver 14. dag vil du ha jevn forsyning av hvitløksgress hele året. Good luck! Husk at de trenger lys!

(dette er ikke for å fordrive enkelte ubehagelige ting...bøh!)

1 Comments:

  • At 5:58 PM, Blogger Berit said…

    Hei Ingunn.
    Verda står itj te påsk!!!! No har æ laga mæ bloggside. Adressa er www.fjellberta.blogspot.com
    Står ikke så mye spennende da. Midt i rotet mitt, under og innafor kjøkkenbenken dukka det opp noe: et dikt jeg fikk av min sjef i 1987. Det kunne ikke passet bedre til deg i dag:
    DU ER ENESTÅENDE
    Du er enestående.
    Du er mer verdt enn noen kan måle.
    Du kan noe som er spesielt for deg.
    Du har noe å gi andre.
    Du har gjort noe du kan være stolt av.
    Du har store ubrukte ressurser.
    Du duger til noe
    Du kan godta andre.
    Du har evne til å forstå og lære av andre.
    Det er noen som er glad i deg.
    Ha en fin kveld

     

Post a Comment

<< Home