livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Thursday, April 06, 2006

Det rusler og det går...og det tusler og det tasler

Hærregud - e det itj bare sas/braathens som streike - for et j. . trægt nætt.

Oops det var dagens utbrudd. Fint vær er det, og dørstokkmila har fått noen ekstra centimeter likevel - vafför det då?

Sliten sjø - og ikke så fornøyd med mæ sjøl. Hadde jo så fint tilbud gjennom arbeidsplassen med en time trening og en time basseng i arbeidstida - og så har jeg ikke klart å prioritere. Har booka meg bort, og må bare si det fra meg denne omgang. Jeg må gå på kurs først jeg, (hører dere) for å lære å prioritere og skjerme det som er bra for meg. Nå er jeg sint på meg sjøl!

Noe skjer: dere så brevet jeg skrev til de ansvarlige for hjelpetilbudet rundt Lina?
Nå fra denne uka har hun fått tilbud om en-til-en undervisning tre ganger i uka på Lianvatnet skole i naturfag, norsk og matematikk. Det er bra!

Og de er inneforstått med at hun ikke alltid klarer å møte (det begynner 09.30) og skal legge opp en individuell plan for det (som jeg har etterlyst i tre år...og som G.Schønning ikke klarte)
Jeg ble så glad :-).

Lina har vært her fra i går kveld, men har dratt på trening på 3-t med tante nå. Men hun fikk pakke fra meg, en fin kopp med tulipaner på og litt fine penner /tusjer. Det neste nå er å få de ansvarlige til å purre på Hjelpemiddelsentralen så hun får det utstyret hun trenger pga synshemmingen.

Hun ringte meg på jobben i to-tida da hun våknet, og var veldig fortvilt for at hun ikke hadde kommet seg opp til skolen som begynte halvti. Da hadde vi på tre vekkerklokker pluss at det kom noen for å hente henne som hadde kimt på døra og hundene bjeffet helt sikkert......Men det kommer nye sjanser over påske. De som skal vekke/bringe må få nøkkel ihvertfall.
Det viktige er at dette blir en mestringsopplevelse...

Har vervet Lina til en lydbokklubb og fått fin vervepremie
http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?rom=AK&dokId=511130, se bildet av det flotte serviset nede til venstre!
Det må da noen komme å prøve i mai!!!

Kan dere ikke prøve å bestemme dere i påska nå, både Betty og jeg har overnattingsplasser, programmet er foreløpig Stolt, så skal vi klappe for Anniken og prisutdeling, så vil vi vel på solsiden hvis det er finvær. Så er kvelden åpen. For dem som har tid til å være til lørdag kan jeg friste med deilig lunsj hos meg før vi tar oss en bytur.

Skal ha et kaffe-møte med Betty på Stolt i morra. Kom med innspill.

torsdag, 18,50 Ingunn

2 Comments:

  • At 7:10 AM, Blogger Betty Boom said…

    Datamaskinen min datt i gulvet i går. Jeg sitter og venter på IT.tjenesten. Kuttet treningen nå, så jeg håper de er her før 12. Avtalen vår er 1330. Sitter på Bernt sin pc nå. Vi hørs. Betty

     
  • At 7:32 PM, Blogger Ingunn said…

    Det va da stili layout, allt på midten, er det meningen?
    Tror jeg har fått lagt ut bloggen din igjen, alle linkene mine var forsvunnet???
    Ha en god kveld med gode minner.

    ingunn

     

Post a Comment

<< Home