livet, håpet og kjærligheten - life, hope, and love

This is a blog that (till now) is about life, hope and love. My everyday experiences as a human being, struggling with warious matters in life, but also moments of happiness, good things in life. Ingunn

Saturday, April 08, 2006

Smalhanshelg

Fredag ettermiddag ble bra - besøk på STOLT sammen med Betty - flott plass, med interessant historie. Og så hyggelig å få en lang god prat med Betty. Snille Betty kjørte meg hjem også, etter godt traktement med to kopper spennende kaffe.

Rolig fredag kveld, og rolig lørdag - men kreativt fordi jeg er så blakk - lønn på mandag. Har trålet skap og fryser, det står nok til liv.....men kjedelig ja!

Nå har det tina på platten min, så i morra skal jeg spyle bort vinteren hvis det er fint vær. Har plukket noen kvister og får vel ta fram litt påskepynt. Det blir hjemmepåske og arbeid mandag og tirsdag. Så får vi se om det kanskje blir en tur ned til sjøen for å møte våren i løpet av den stille uka. Snø begynner jeg å få nok av..

Nå innser jeg hvor avhengig jeg er av Martin. Det irriterer meg. Han har bestemt seg for å gjøre seg utilgjengelig når han ikke er på arbeid. Bokstavelig talt har han slengt mobiltelefonen i veggen...Han er opptatt av strålingsfare, sier han. Vel det er jo hans rett det, men det får faktisk konsekvenser! Jeg har to hunder som jeg forventer litt bistand med - de er ikke mitt ansvar alene. Men nå blir jeg helt bundet: Han tar påskeferie og har ikke telefon så jeg kan ringe for å be ham ta seg av hundene nå og da. Problematisk for Mari og Lina også selvfølgelig. Han får ihvertfall demonstrert at han er etterpurt....det var kanskje meningen.

Så er jeg ikke så selvstendig som jeg skulle ønske....men må jo lære åleve med at jeg er alene. Utfordringen er å lage nye relasjoner og hoppe uti det med trening og andre hobbier. Jeg har jo så lyst til å synge også...

Nei, dette ble vel litt mye syting. Skal lage meg lit middag: Kyllling og rosenkål med peppersaus (mager selvsagt), det blir forhåpentlig godt!

Ungene forventer same procedure as usual: Det vil si lammestek i løpet av påska, (og påskeegg)så spørs det hvor mange av de tre-fire jeg får samlet da....

Ingunn, lørdag kl.18.45

0 Comments:

Post a Comment

<< Home